آموزش کامپیوتر به زبان ساده

صفایی ندارد ارسطو شدن، خوشا پر گشودن پرستو شدن...

آموزش کامپیوتر به زبان ساده

صفایی ندارد ارسطو شدن، خوشا پر گشودن پرستو شدن...

دانلود نرم افزار رایگان هر چی که بخوای همین جا

دانلود رایگان جدیدترین نرم افزار ها بدون نیاز به کرک و سریال ادامه مطلب ...

عکس کامپیوتر های جالب

خدایی من که حاظر نیستم بعضی از این کامپیوترهارو مجانی هم توی اتاقم بزارم بزارم شما چطور

 

 

این کیس شبیه جارو برقی از اون صنعتیا البته یک حسن داره اونم اینه که بدنش توریه و به هیچ وجه

نویز نمیگیره

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید. ادامه مطلب ...

آموزش کامل بک اپ گیری از اطلاعات

وقتی دیتا را از دست میدهید بازیابی آن بسیار مشکل خواهد بود و حتی گاهی غیرممکن میشود مگر آنکه یک بک آپ خوب و سالم از فایلهای خود داشته باشید

 

.

ابزار Backup یک ابزار مفید و بسیار سودمند در ویندوز است که به کاربر این امکان را میدهد تا بتواند همواره یک نسخه پشتیبان را از فایلهای مورد نیازش در ویندوز داشته باشد. این نسخه پشتیبان در مواقع ضروری میتواند بسیار به کاربر کمک کند ( برای مثال در هنگام بروز مشکلات سیستمی و یا نفوذ ویروسها و … ).
در این مقاله میخواهم به صورت کامل کار با این ابزار مفید را توضیح دهم. پس با ما همراه باشید.

 

ادامه مطلب ...

کلید های میانبر در روی کیبرد

همان طور که میدانید برای انجام کارهای مختلف با کامپیوتردر محیط ویندوز مثل باز کردن نرم افزارها و بسیاری از کار هایی که با موس عموما انجام میدهیم کلید های میانبر و ترکیبیی وجود دارد توی این آموزش در باره مهم ترین و پر کاربرد ترین این کلیدها بحث میکنیم

 

 

ادامه مطلب ...

پیغام های خطا در ویندوز

معمولاً پیغام های خطا تا نیت سوء خود را عملی نکنند ناپدید نمی شوند. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید مانع تکرار آنها شوید. این مقاله به پیام های خطای شناخته شده ای که در اکثر سیستم عامل های ویندوز دیده می شوند می پردازد و سعی دارد روش های استانداردی که هنگام وقوع این پیام ها باید بکار گرفته شوند را به شما نشان دهد. علاوه بر این شما از عواقب مخرب هر یک از این پیام ها مطلع خواهید شد. همراه با این مطالب توصیه هایی نیز ارایه می گردد تا از ظهور مجدد این خطاها جلوگیری کنید.

.

ادامه مطلب ...

آموزش word جلسه اول

در این آموزش قصد دارم همه چیز رو در باره نرم افزار word براتون بصورت تصویری و جز به جز بزارم پیشنهاد میکنم حتی اگر به این نرم افزار تسلط هم دارید باز این مقاله رو بخونید یه چیزای ریزی هست که شاید شما هم بلد نباشید مبتدی ها هم سعی کنن روزی فقط یک درس رو بخونن این آموزش دارای 10 درس میباشد امید وارم رازی باشید.



ادامه مطلب ...

دانلود آهنگای باحال +آهنگای درخواستی قسمت اول

می دونم این مطلب هیچ ارتباطی با این وبلاگ نداره ولی فکر کردم بد نیست برای تنوع هم شده یه قسمت دانلود

موسیقی های درخواستی داشته باشیم 

یه سری آهنگای با حال براتون گذاشتم و اصل مطلب اینه که شما هر آهنگی رو توی قسمت نظر درخواست کنید

  براتون میزارم



ادامه مطلب ...

روش فارسی کردن ویندوز

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در اینجا قصد دارم روشی بسیار جالب را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن خودتان میتوانید بدون نیاز به اطلاعات پیچیده کامپیوتری و نرم افزار خاصی و تنها از طریق رجیستری ویندوز قسمتهای اساسی ویندوز را فارسی کنید. این ترفند روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست.

برای این کار:
از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
اکنون به آدرس زیر بروید:
HKEY_USERS/S-1-5-21-515967899-1454471165-839522115-1003/Software/Microsoft/Windows/ShellNoRoam/MUICache
حالا در قسمت دیگر رجیستری ، شما میتوانید تمامی اطلاعات زبان را مشاهده کنید. کافی است روی هر کدام از آنها دوبار کلیک کنید و در پنجره جدید و قسمت Value Data به جای نام انگلیسی آن ، نام فارسی مورد نظر خودتان را بنویسید. نهایتأ OK را بزنید تا تغییرات اعمال شود.

دانستنی جالب در رابطه با ویروس ها

 

روزانه 22000 ویروس جدید وب را بمباران می‌کنند

ایتنا- تنها در 8 ماه نخست سال 2008، تعداد ویروس‌های رایانه‌ای از مجموع بدافزارهای کشف شده در 17 سال گذشته یعنی از سال 1990 تا 2007 میلادی فراتر رفت.

بررسی‌های آماری جدید نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی روزانه 35000 کد مخرب کشف شده است که دست کم 22000 مورد آن، بدافزارهای کاملا جدید بوده‌اند. PandaLabs ، لابراتوارهای تشخیص و کشف کدهای مخرب رایانه‌ای، طی گزارشی مفصل از وضعیت امنیت اطلاعات در سال 2008 عنوان کرد که تروژان‌ها هنوز هم محبوب‌ترین ابزار تخریب نزد خرابکاران اینترنتی محسوب می‌شوند و به تنهایی 70 درصد از کل کشفیات پاندا را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین آگهی افزارها با تشکیل 20 درصد و کرم‌ها با اختصاص 4 درصد از کل بدافزارهای تولید شده درسال گذشته، کاربران اینترنت را در معرض بیشترین آلودگی‌های رایانه‌ای قرار دادند. لوییس کرونز، مدیر ارشد لابراتوارهای پاندا، احساس کاذب امنیت در کاربران و در نتیجه، جدی نگرفتن شرایط حفاظتی در سیستم‌های رایانه‌ای خود را، از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر کاهش ضریب امنیتی در اینترنت عنوان می‌کند: «با توجه به افزایش تصاعدی کاربران اینترنت از طریق ورود نسل‌های جدید از جوانان و نوجوانان به فضای مجازی، خرابکاران اینترنتی به هیچ وجه نگران کاهش اهداف آسیب‌پذیر و قربانیان بالقوه خود نیستند. بنابراین راهکار مؤثر در کاهش مشکلات امنیتی اینترنت بیشتر به خود کاربران مربوط می‌شود. آنها می‌توانند با جدی نگرفتن امنیت در جبهه خرابکاران و هکرها قرار بگیرند و یا برعکس با حفاظت از سیستم‌های خود،‌ به قدرت شرکت‌های امنیتی بیافزایند.»

انتشار ضدویروس‌های جعلی در اینترنت و موج عظیم آلودگی‌های ناشی از آنها نیز به عنوان یک اتفاق امنیتی در سال گذشته اعلام شده است. این آگهی افزارها با نمایش پی در پی پیغام‌های غیرواقعی، به کاربران اعلام می‌کنند که رایانه آنها آلوده به کدهای مخرب خطرناکی است که باید سریعا پاکسازی شوند و به آنها پیشنهاد می‌کند که با پرداخت 50 تا 70 دلار یک ابزار ضدویروس موثر و قدرتمند برای این مسئله دریافت نمایند.

پاندا اعلام کرد که میزان درآمد خرابکاران و منتشرکنندگان ضدویروس‌های جعلی تا کنون به بیش از 65/13 میلیون دلار در ماه بالغ شده که در افزایش توجه آنها به استفاده از این نوع کلاهبرداری بی‌تأثیر نبوده است.



خبر ی در باره موتور جستجویEcocho

راه‌اندازی نخستین موتور جست‌وجوی اینترنتی

یک موتور جست‌وجوی اینترنتی استرالیایی به کاربران اینترنت در 14 کشور جهان امکان می‌دهد تنها با استفاده از این سایت به منظور جست‌وجو در اینترنت در تعدیل انتشار گاز کربن از طریق طرح کاشت درخت مشارکت کنند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موتور جست‌وجوی اینترنتی Ecocho که دو روز پیش راه‌اندازی شده، مدعی است نخستین موتور جست‌وجوی اینترنتی سبز جهان است.

این موتور که از فن‌آوری موتورهای جست‌وجوی گوگل و یاهو استفاده می‌کند، قصد دارد به ازای هر هزار جست‌وجویی که کاربران از طریق سایتش انجام می‌دهند با حمایت از کاشت دو درخت به جبران انتشار گازهای گلخانه‌یی بپردازد.

بنا بر اظهار تیم مک دونالد، بنیانگذار Ecocho، این شرکت با گوگل و یاهو برای دریافت درصدی از درآمد تبلیغات توافق کرده و از این پول برای خرید اعتبار تعدیل کربن از طریق برنامه‌ی کاهش گاز‌های گلخانه‌ی دولتی NSW می‌پردازد.

بر اساس این گزارش این موتور جست‌وجو در استرالیا، آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و نه کشور دیگر راه‌اندازی شده است.

اتصال به اینترنت از طریق موبایل در ایران

در حال حاضر تمامی گوشیهای تلفن همراه قابلیت اتصال به اینترنت را دارند چرا که در کشورهای اروپایی و امریکا اغلب افراد از این سرویس استفاده میکنند. اما در کشور ما استفاده از اینترنت در موبایل اصطلاحی نا آشناست. اما در ایران هم امکان اتصال به اینترنت از طریق موبایل وجود دارد ، اما با محدودیت ها و ناکارآمدی های فراوان. در اینجا قصد دارم  به معرفی این نوع اینترنت و نحوه دریافت آن از مخابرات بپردازم.

سرویس دیتا از سرویس‌هایی است که توسط شرکت مخابرات برای دارندگان تلفن همراه فراهم شده است. با استفاده از این سرویس براحتی می‌توان به اینترنت وصل شد و همانند رایانه از آن بهره برد ؛ با این تفاوت که تنها بعضی از سایت‌های موجود در اینترنت همانند سایت‌های MSN , Yahoo و... به طور کلی سایت‌هایی که توسط سیستم WAP پشتیبانی می‌شوند را می‌توان مشاهده کرد.

سرویس دیتا تنها بر روی گوشی‌هایی قابل فعال شدن است که آن گوشی سیستم GPRS را پشتیبانی کند. هزینه‌ها با توجه به این که این سرویس هنوز در بین استفاده کنندگان تلفن همراه رونق نگرفته است هزینه‌های نه چندان سرسام آوری دارد. هزینه راه اندازی این سرویس بر روی خط 10 هزارتومان است. علاوه بر این هزینه یک آبونمان ماهیانه 5 هزار تومانی نیز روی قبض تلفن همراه اضافه می‌شود. همچنین هزینه اتصال به این سرویس دقیقه‌ای 45 تومان است.

اگر شما نیز می‌خواهید از این سرویس استفاده کنید باید به دفاتر امور مشترکین مخابرات رجوع کنید.
مدارک مورد نیاز برای گرفتن این سرویس شامل: سند تلفن همراه و شناسنامه دارنده سیم کارت و آخرین قبض پرداختی تلفن همراه.

قدم آخر اینکه بعد از این که سرویس دیتا برای شما، فعال شد شما می‌توانید با خرید کارت‌های اینترنت با تلفن همراه در اینترنت چرخی بزنید.

روش بالا بردن سرعت اینترنت

 

امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافیکی را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و
ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از…
ادامه مطلب ...

روش بالا بردن کیفیت صدا

 

در صورتی که اهل گوش کردن موزیک از طریق کامپیوتر باشید و همچنین از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید قصد داریم به معرفی یک ترفند کاربردی مخصوص شما بپردازیم. با استفاده از این ترفند میتوانید به سادگی و با چند کلیک، قدرت صدای خروجی از اسپیکر را به طور محسوسی در این ویندوزها بهبود ببخشید.

بدین منظور:

بر روی منوی Start کلیک کرده و Control Panel را انتخاب کنید.

در Control Panel گزینه Hardware and Sound را انتخاب نمایید.

سپس گزینه Sound را یافته و بر روی آن کلیک کنید.

در پنجره باز شده ابتدا Speakers را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Properties کلیک نمایید.

اکنون به تب Enhancements بروید و تیک سه گزینه Loudness Equalization ،Virtual Surround و Bass Management (یا Base Boost) را بزنید.

پنجره‏های باز را OK نمایید.

پیشنهاد می‏کنیم پیش از این کار موزیکی را در حال پخش بگذارید تا بلافاصله بعد از اعمال این تنظیمات، تفاوت قدرت صدا را احساس کنید.

این ترفند معمولا در سیستم‌های دارای کارت صدا قابل اجراست.

چند روش ساده برای کاهش SPAMها در ایمیل

 

اسپم به زبان ساده ایمیلهای ناخواسته ای است که معمولا به صورت انبوه برای شما ارسال میشوند.اسپمها یکی از متداولترین و در عین حال منفی ترین جنبه های دارا بودن یک آدرس Email است.
با این که در حال حاضر و با توجه به تکنولوژی های موجود امکان حذف کامل این نوع از نامه های الکترونیکی ناخواسته وجود ندارد، ولی قصد داریم ترفندهایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها می توانید تعداد آنها را کاهش دهید.


ادامه مطلب ...

معرفی رشته ی علوم کامپیوتر

 

پیشرفت سریع علم کامپیوتر و گسترش روزافزون کاربرد آن در تحقیقات علمی، صنایع، اقتصاد پزشکی و غیره ، ضرورت دستیابی و بهره برداری هر چه بیشتر از این علم را آشکار می سازد. ایجاد چنین دوره ای در جهت پی ریزی علوم کامپیوتر و گسترش آن در جهت خودکفایی علمی و تکنولوژیکی کاملاً ضروری و موثر می باشد.
ذکر این نکته ضروری است که در رشته علوم کامپیوتر بیشتر اصول علمی و مبانی ریاضی و ساخت و به کارگیری کامپیوتر مورد توجه قرار میگیرد.
دانشجویان این رشته باید آگاهی جامع از نظریه های علمی موجود در علوم کامپیوتر داشته باشند تا بتوانند دانش کامپیوتر را در حل مسایل بنیادی علوم کامپیوتر به کار گیرند

جهت کسب اطلاعات در رابطه با رشته های علوم کامپیوتری به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

ادامه مطلب ...

دانلود آموزش پاور پوینت 2007 بصورت کاملا تصویری و جامع

جهت دانلود اینجا کلیک کنید

 

دوستانی که علاقه به یاد گیری نرم افزار پاور پوینت رو دارند این فایل آموزشی رو حتما

دانلود کنند

در باره پاور پوینت

پاورپوینت نرم افزاری ساده و کارآمد برای ساخت برنامه های چندرسانه ای کوچک (مانند کاتالوگهای الکترونیکی و برنامه های اطلاع رسانی ساده) است. معمولاً بیشترین مورد استفاده از پاور پوینت در مورد ساخت سیستم تصویری قابل نمایش در سمینارها و جلسات مهم میباشد. وجود الگوهای از پیش آماده شده، موجب میگردد که در سریعترین زمان به بهترین نتیجه دست یابید

دانلود آموزش اکسل 2007 بصورت تصویری و کاملا جامع

جهت دانلود آموزش اکسل اینجا کلیک کنید

 

در باره نرم افزار اکسل

اکسل یک نرم افزار جامع برای کار با صفحات گسترده (Spread Sheet) است. با کمک اکسل میتوانید انواع جداول حاوی متون و اعداد را ایجاد کرده و از فرمولها و توابع ریاضی، آماری و منطقی جهت محاسبات مربوط به آنها استفاده کنید. همچنین، امکان ایجاد نمودارهای متنوع از مقادیر موجود در جدولها نیز امکانپذیر است. در صورت استفاده از قابلیتهای حرفه ای مانند ماکروها و زبان VBA میتوان گفت که Excel تقریباً برای ایجاد تمام کاربرگها و نرم افزارهای مالی و آماری راه حل مناسبی به شمار می آید..

 



دانلود آموزش وورد بصورت تصویری و کامل

جهت دانلود آموزش وورد اینجا کلیک کنید

 

درباره وورد

همانطور که می دانید، Microsoft Office Word قویترین نرم افزار تایپ در دنیاست که اکثر مراکز تایپ و کپی، مراکز تحقیقاتی، ‌سازمان ها و... جهت امور تایپی خود از آن استفاده می کنند

 

دانلود آموزش مهارتهای هفت گانه ICDL

جهت دانلود آموزش مهارت های هفت گانه اینجا کلیک کنید

 

کتاب الکترونیکی آشنایی با مهارتهای هفت گانه ICDL
ICDL  چیست ؟ICDL  برای کمک به کاربران شرکتی و خانگی طراحی شده است و نشانه کفایت در مهارتهای کامپیوتری است .
افرادی که هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با کامپیوتر ندارند و میخواهند با کامپیوتر آشنا شوند با خواندن این مجموعه به صورت مقدماتی با کامپیوتر و مفاهیم مربوط به آن آشنا می شوند .
این مجموعه شامل هفت بخش می باشد که در هر بخش مفاهیم اولیه کامپیوتر را به زبان ساده شرح داده است .
هر بخش به صورت جداگانه در یک فایل PDF قرار دارد .
بخش های این مجموعه :
1.       مفاهیم عمومی
 2.       استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایل ها
 3.       Word - واژه پردازی
 4.       Excel - صفحات گسترده
 5.       Access - پایگاه داده
 6.       Power Point - عرضه مطالب

 

 7.       Internet -اینترنت

 

 

دانلود آموزش اکسس بصورت تصویری و جامع

جهت دانلود آموزش اکسس اینجا کلیک کنید

 

در باره نرم افزار اکسس


مایکروسافت Access یکی از اجزای میکروسافت آفیس به عنوان یکی از برنامه های مدیریت بانک های اطلاعاتی برای ایجاد و کار با بانک های اطلاعاتی رابطه ای مورد توجه کاربران نرم افزار های مایکروسافت آفیس قرار گرفته و برای ایجاد بانک های اطلاعاتی که حجم خیلی بالایی ندارند امکانات بسیار خوبی فراهم می کنید

.